maandag 21 januari 2008

Zo denk ik er nu over!

Kinderen die naar een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal worden gebracht!

Hier was ik het eerder altijd niet over eens. Ik vond het maar erg als kinderen naar een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal werd gebracht. Ik dacht dan van: ouders denken alleen maar aan hun werk en ze plunderen de kinderen maar gauw ergens neer. Ook dat is nu ook wel het geval, maar ik zie toch dat zo'n kdv of psz ook wel goed voor het ontwikkeling is van het kind. Het leert samen spelen, delen en leert ook van zich af te bijten. Waar ik nu stage loop zijn veel buitenlandse kinderen. Hier leren ze ook respect te hebben voor andere culturen. Dit vind ik toch wel erg belangrijk. Ik dacht eerst altijd: ik ga mijn kind toch niet naar zo'n verblijf doen, maar door ervaringen(zoals stage) heb ik gezien dathet ook wel goed voor een kind is. Ik zou mijn kinderen natuurlijk niet hele dagen na een kinderendagverblijf sturen. Ik zou dan voor 1 dag kiezen of misschien een dagdeel. Zo komt het kind ook in contact met andere kinderen en dat vind ik erg belangrijk. Ik vind als je je kind elke dag van 8.00 tot 18.00 uur na het kdv brengt, kun je beter niet aan een kind beginnen. Een kind heeft juist de liefde en aandacht nodig van zijn ouders. Op een peuterspeelzaal zijn de tijden wat minder lang dus dit vind ik wat anders, want zo zie je je kind s'middags nog, als je je kind bv. de hele dag zou brengen. Ook is het heel leerzaam, want het is eigenlijk een voorbereiding op de basisschool groep 1.

Nou heb ik denk ik wel laten zien hoe ik er over denk.



Geen opmerkingen: